Ačkoliv se mnoha lidem ještě stále daří vést malé obchůdky a nějak vyjít z jejich příjmů, často to bývá tvrdá dřina, kterou málokdo ocení. Prodej čehokoliv je totiž ovlivněn konkurencí, zejména v podobě obchodních řetězců, které se pyšní známou značkou a skvělými cenami. Jak tedy vyniknout a třeba časem vybudovat vlastní slavný řetězec?
Něco, co nikdo jiný nemá
Obchodní řetězce jsou známé tím, že prodávají vesměs podobné zboží. Chcete-li na trhu vyniknout, musíte přidat do nabídky něco, co nikdo jiný nenabízí. Výrobci obvykle dodávají více obchodům, proto je nejlepší způsob nabízet vlastí výrobek. Nemusíte po večerech tvořit. Už jste slyšeli o 3d tisku? Vymyslete něco, co by se mohlo prodávat ve vašem obchodě a nechte si to vyrobit pomocí 3d tisku. Některé firmy dokonce nabízejí i návrh výrobku, pokud nejste zběhlí ve tvorbě pomocí 3d programů. Cena 3d tisku se odvíjí od složitosti a času, který tisk zabere. Můžete si nechat vytisknout různé figurky, modely, hračky, nebo součástky k výrobě něčeho jiného. Nejste-li si jistí, zda se vám to vyplatí, zkuste kontaktovat firmu 3d tiskni s nezávaznou poptávkou a domluvte se.
Komunikace
Komunikace se zákazníky je velmi důležitá. Nestačí jen příjemný prodavač na prodejně, nebo milá asistentka zodpovídající na e-maily. Založte svému obchůdku sociální sítě jako jsou facebook a instagram a denně komunikujte s potencionálními zákazníky. Ukazujte co nabízíte, přidávejte vtipné historky, komentáře a sebe samé. Lidé rádi nakupují od někoho, koho znají a díky kouzlu vašeho projevu na internetu vás bude chtít poznat ještě více lidí.
Něco navíc
Dávejte něco navíc, třeba malé dárečky. Lidé milují věci, které dostanou zdarma. Například si můžete nechat něco vytisknout ve 3d tiskárně a nabízet tak osobitý předmět.
Propagujte svoji značku
Investujte do reklamy, nabízejte balení nákupu do tašek s vaším logem, pořádejte soutěže, díky kterým se zviditelníte.